۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

به نام ایران بزرگ

درود بر همگی

دوستانی از من توضیح خواستند که چرا از بهرام مشیری خوشم نمی آید. من هم چند خطی در این رابطه می نویسم.

یکی از دلایل علاقه من به رضا فاضلی این بود که به هیچ شخص و گروه و حزب و دسته ای تعصب نداشت و درست بر خلاف او شخصی مانند بهرام مشیری است. او تصویر دکتر مصدق درست به مانند بت پرستان در مقابل خود می گذارد و هرکسی را که به هر دلیلی (درست یا اشتباه) در هر زمانی با او مخالفت کرده و می کند خود فروش و خائن و... می نامد. او در برنامه خود تصویر احمد کسروی را مثل بت می گذارد. احمد کسروی کسی بوده که بزرگان تاریخ ایران مانند حافظ و خیام و سعدی و عطار و... بدترین توهین ها را کرده. کسروی کسی بوده که سالانه در منزل خود مراسم کتاب سوزی داشته و تمام کتاب ها را به جز شاهنامه می سوزانده. این کتاب ها شامل تمام کتاب های شاعران و کتاب های بزرگانی مانند پورسینا و زکریای رازی و... بوده. کسی که در منزل خود سالانه کتاب بسوزاند (هر کتابی حتی قرآن و کتب مذهبی) از نظر روانی دچار مشکل می باشد. قسمت کمدی ماجرا در مورد بهرام مشیری این است که او عکس کسروی را می گذارد ولی در آغاز برنامه خود از حافظ شعر می خواند و این یعنی یک پارادوکس بزرگ و همین پاراددوکس چندین برابر بزرگتر می شود زمانی که عکس فردوسی بزرگ در پشت سر او است و او از احمد شاملو (شاعر هروئینی که از تولیدی حزب توده بیرون آمد و با بدترین کلمات درباره فردوسی صحبت کرد) شعر می خواند. تعصب او تا جایی پیش می رود که دکتر شجاع الدین شفا را که در زمان محمد رضا شاه رئیس کتابخانه ملی بوده و تنها کار فرهنگی کرده نویسنده درباری معرفی می کند (هنگامی که نشریه بیداری تصمیم گرفت یک شماره خود را به تجلیل از دکتر شفا اختصاص دهد و با بهرام مشیری تماس گرفتند تا او چند خطی درباره دکتر شفا بنویسد و او این کار را نکرد و روز بعد در مقابل دوربین اینگونه که نوشتم از دکتر شفا یاد کرد) و یا زمانی که دکتر علی میر فطروس را به سبب نوشتن چیزهایی که با طبع ایشان ناسازگار است باج بگیر خانواده پهلوی معرفی می کند. این آقای بهرام مشیری ابتدا باید خود را اصلاح کند و سپس درباره مبارزه با خرافات اظهار فضل نمایند (عذر میخواهم که طولانی شد).
جهت نماز خواندن

معاد در قرآن

خرافات

مه شید (دوشنبه) - 19 مرداد 2568

۱۹ نظر:

  1. دوست گرامی در ادامه مطلبت باید بگویم بهرام مشیری در زمان شاه یک درجه دار اخراجی شهربانی بوده در نتیجه اشکال فکری از اون دوره براش توی فکرش مونده درصورتیکه شاید اگر زندگی سابقش را زیر و رو کنیم بفهمیم خودش بی عرضه و بی لیاقتی از خود نشون دادهدر نتیجه اخراجش کردند
    مساله به شاه و خانواده پهلوی مربوط نبوده ولی به هرحال بهرام مشیری فقط حرفهای ضد دینیش درسته بقیه حرفاش کلا" غلطه یکی هم بدلیلی که در بالا نوشتم

    پاسخحذف
  2. تبلیغ قتل و غارت و بی اخلاقی و بی وجدانی در تلویزیون ملی ایران!!!: بروزم

    چند سالي است كه فيلم هاي كره اي گل سر سبد فيلمهاي سريالي تلويزيون ايران شده است و اين فيلمها انقدر در ميان ايرانيان جا باز كرده اند كه بسياري از خانواده هاي ايراني ديدن آنها را به عنوان يك ضرورت تلقي نموده و متاسفانه(يا خوشبختانه) حتي در فرهنگ محاوره اي و مثلهاي مردم نيز وارد شده اند.
    شايد ديده باشيد كه كودكان(مخصوصا پسران) 5-10 ساله اي كه از برخي از شخصيتهاي مطرح اين فيلم ها تقليد كرده و مثلا افتخار ميكند كه ميتواند چند نفر را همزمان بكشد....

    پاسخحذف
  3. با درود بر شما هم وطن گرامی.اینجانب ضمن اینکه احترام فوق العاده ای برای زنده یاد رضا فاضلی قائل هستم و او را یکی از کوشمدگان راه آزادی ایران از یوغ استبداد و خرافه پرستی می دانم معتقدم که در مقطع کنونی نمی بایست کوشندگان راه آزادی به اختلافات موجود دامن بزنند.دشمن مشترک و شماره یک ما جمهوری جهل و جور ولایت فقیه است و بس.در باره مطالب عنوان شده از سوی شما در رابطه با بهرام مشیری معتقدم که بی انصافی نموده اید و ایشان از این اتهامات مبری می باشند و بارها عملکرد کسروی را در خصوص کتابسوزانش نقد کرده اند و بیشترین تکیه ایشان بر کسروی بر وجه مورخ بودن ایشان و تاریخ مشروطیت اوست.در خصوص مصدق نیز تاریخ ققضاوت خود را خواهد کرد متاسفانه ما در حال حاضر به تمامی اسناد دسترسی نداریم
    پیروز و پاینده باشید
    جاوید ایران زمین
    زنده باد آزادی
    دور باد استبداد

    پاسخحذف
  4. درود بر دوست گرامی ام مسعود

    کمی عادلانه به بحث بنشینید،مشیری واقعا یک مرد بزرگ،وطن پرست و کسی است که بدون جانب داری سخن میگوید
    من بسیار از ایشان آموخته ام
    خودشان بارها درباره گذاشتن عکس مصدق این اسطوره آزادی و وطن پرستی گفته
    مسعود عزیزم توجه نکرده ای
    استاد مشیری گفته که این عکس نشان عقیده ماست
    که ما اینجا از آزادی سخن میگوییم و نه استبداد شیخ را قبول داریم نه شهنه این دو سرطان اگر ملت را رها کنند تمام است
    بارها در صحبتهاشان کسروی را به خاطر کتابسوزی سرزنش کرده اند
    حتی آنقدر بدون جانبداری سخن میگویند که از صداقت ابلهانه علی در عین قتال العرب بودنش
    درباره زندگی ساده عمر و همه چیز بدون جانبداری سخن میگویند.
    از این هم وطن حقیر یک توصیه بشنوید
    بدون جانبداری به سخنان مشیری توجه کنید
    علمی ترین و صحیح ترین سخنان سخنان اوست
    دوستت دارم هم وطن
    در پناه خرد

    پاسخحذف
  5. درود

    ببین اشکان من اصلا حرفم این نیست که مصدق کی بوده. ادم خوبی بوده یا بدی بوده.
    حرف من اینه که این انسان اتفاقا اصلا آدم آزاده ای نیست. هر کسی کوچکترین مخالفتی با حرفهاش در مورد مصدق بکنه از نظر اون خود فروش و خائنه.
    به عقیده اون دکتر شفا به دلیل کار کردن با حکومت شاه نویسنده درباریست و دکتر میر فطروس یک خود فروش خاندان پهلوی است چون حرفهایی که در کتابش نوشته باب طبع ایشون نیست. این عین دیکتاتوری است.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  6. درود مسعود عزیز
    نوشتت عالی بود و حقیقت کاملی بود در مورد آقای مشیری-دوستانی که میگن مشیری ؛ کسروی رو شماتت کرده واسه کتابسوزی باید بهشون بگم یک انتقاد کوتاه کجا و این همه مدح و ثنا کجا!!همین چند ساعت پیش دیدم چطوری برای این مردک وطن فروش یعنی کسروی ، مداحی میکرد و آثار اونو شاهکار و خود ِ روانی اش را نابغه معرفی میکرد! و جوانان را به سمت تفکرات پوسیده ی این نویسنده ی یاوه گو سوق میداد – آقای پروفسور ! مشیری چنان از کتاب شیعه گری کسروی تعریف میکنه که انگار تا به حال نه آثار مسعود انصاری رو دیده نه هوشنگ معین زاده و ... وفقط همین یک اثر ضد شیعی وجود داره! آن هم کتابی که کسروی پست در مورد امام اول شیعه (علی)، نوشته :
    «امام علی بن ابی طالب مرد بزرگی می بوده و ستودگی های بسیار میداشته شیعیان از نام نیک او سود میجسته و وامینمودند که پیروان اویند. آن مرد بزرگ را بنیادگزار شیعه گری نشان داده اند!»
    حالا ما با این همه کتاب خردگرایی برویم سراغ کتابی که به جوانان ما امیرالقاتلین را چنین بزرگ و نیک معرفی میکند! و آقای مشیری با این تعاریفش در مورد کسروی باعث علاقه ی جوانان به این تفکرات پوسیده میشود...درسته این آقا اول باید تعصبات شخصی اش را کنار بگذارد بعدا بیاید به فکر مبارزه با خرافات باشد...و اگر واقعا وطن پرست است چرا چنین احمقی را میپرستد که فرهنگ ایران را به آتش میکشیده و یا خائنینی مثل مصدق... این چه نوعی از وطن پرستی ست؟!
    پیروز باشی

    پاسخحذف
  7. درود بر مسعود جان
    دوست عزيز تمام حرفهات درست بود + اينكه خيلي اطاعاتش كمه و شيوه حرف زدندنش قلنبه سلنبس تا ده دقيقه از برنامشو بيشتر نمي شه ديد خسته ميشي
    خودش بت پرسته ميخواهد ما رو از بت پرستي دور بكنه
    بدرود وپاينده ايران

    پاسخحذف
  8. من هم برنامه ی مشیری را چند باری دیده ام حرف های بدی نمی زند و لی تو درست می گویی در کارش ضد و نقیض دارد
    بعد قرار نشد ما به شاعری توهین کنیم اونم به شاملو که بخوای اونو هروینی خطاب بکنی مسلما فقط شاعر شاعر رو می فهمه شاملو انسان بزرگی بود کار به سیاستش ندارم در حیطه ی ادبیات برای خودش شاهکاری ست قرار نیست همه ناسیونالیستی به همه چیز نگاه کنن.

    پاسخحذف
  9. دوست گرامی وبلاگ حقایق فیلتر شده و در نتیجه آدرس آنرا عوض کردم لطفا" لینک را تصحیح کنید:
    http://beedare2000-1.blogspot.com/
    نوشین

    پاسخحذف
  10. درود مسعود عزيز

    راستش از اينكه كسي به صرف اينكه با عقيده يك دوست مخالف باشد او را وطن فروش و خائن بخواند نه رسم جوانمدي است و نه رسم آزادگي و آزاد انديشي...
    اما درباره كسروي آنچه درباره كتابسوزي گفتيد صحيح است اما بايد همه جوانب كار او را ارزيابي كرد. بحثم اين نيست كه شما مخالف كسروي هستيد يا موافق، اين را براي دوستاني ميگم تا كسروي رو فقط با اين رسم كتاسوزي اش ارزيابي نكنند. آنچه مرا وامدار كسروي مي كند خرد گرايي اوست كه صادقانه ميگم در هيچ شخصيت ديگه اي چنين الگويي سراغ ندارم. آنچه درباره حافظ مي گفت محترم اما بنا به اصل خودش من مي توانم با منطق با او مخالفت كنم و بگويم با همه انچه شما گفتيد باز هم لطف سخن حافظ انقدر هست كه ديوانش را روي طاقچه اتاقم نگه دارم. و خودش هم هميشه با زبان خرد صحبت مي كرد...
    پاينده باشي دوست من

    پاسخحذف
  11. با درود فراوان خدمت شما هم ره خودم
    نمی دونم که این حرف درسته یا نه
    اما من عاشق ترین عاشق های رضا فاضلی هستم
    به عشق آن پدر نازنینم زود از سر کار به خانه می آمدم
    دوان دوان
    تا برنامه هایش را ببینم
    از آن اوایل که در تلویزیون ها بود و آن زمان در ماهواره تلستار بود
    می دیدمش
    اعتیاد به او نداشتم
    شیفته صحبت او بودم
    یک روز صدای نازنینش را نمی شنیدم روزم روز نمی شد
    در زندگی شخصی روزهایی بود که خیلی در گیر و پر از مشکل بودم که او برای بار دوم در یک ماه به بیمارستان رفت
    استرس داشتم
    شبی که رضا فاضلی پدر خردمند ایران زمین
    فوت کرد و شهرام همایون با گریه این موضوع را گفت
    یادم نمی رود
    ساعت 9 شب بود
    من تا ساعت 2 شب گریستم
    حتی هر وقت یادم می افتد که او دیگر نیست
    ناراحت می شوم
    اما او هست چون عقایدش را به قول خودش نطفه خرد گرایی گذاشته شد
    دلم می خواست صدایش را بشنوم و چند وقتی است این دانلود هایی که شما می گذارید را دانلود می کنم
    و شب تا صبح گوش می دهم و لذت می برم
    خواهشمندم این کار را ادامه بده
    و یک در خواست دارم
    فیلم اعلام فوت رضا فاضلی را که در تلویزیون کانال یک(ما هستیم)توسط شهرام همایون اعلام شد و الان در یوتیوب نیز هست برای دانلود بگذار
    چون یوتیوب در ایران فیلتر است و من بلد نیستم از آن دانلود کنم و فکر کنم اصلا دانلود نداشته باشد و سرعتش پایین است
    به امید آزادی
    پاینده باد ایران
    درود بر رضا فاضلی
    درود بر خرد گرایی
    بدرود
    آنقدر خوب و عزیزی که به هنگام وداع
    حیفم آید که تو را دست خدا بسپارم

    پاسخحذف
  12. درود بر ایران اندیش بزرگ

    چه قدر موشکافانه و دقیق به مطالب نگاه می کنی.
    من هم استاد مشیری را ستودنی می دانم اما گاهی وقت ها از حرف هایش آنچنان عصبانی میشوم که از اراجیف ملایان این طور به ستوه نمیام. چرا که از او که یک خردگراست توقعی بیش از این دارم.
    دقیقا من هم به دلیل همین حب و کینه های استاد مشیری که شما به بهترین شکل آن را بررسی کردید ، شادروان فاضلی را از ایشان بیشتر دوست داشتم.
    او را برترین خردمند زمانه خود یافته بودم اما...

    امیدوارم شاد و خرم بمانی دوست عزیز و نازنین که حرف دل من رو نوشتی.

    پاسخحذف
  13. چگونه تلفنهای همراه شنود میشوند:

    امروزه هرجا سخن از استراق سمع و شنود مکالمات تلفن های همراه به میان میآید تصویری که در اذهان عامه نقش می بندد این است که در هنگام برقراری تماس , مکالمات رد و بدل شده توسط دستگاهی است که ضبط می شود و مورد شنود قرار می گیرد!! ... بروزم

    پاسخحذف
  14. درود دوست قدیمی
    در مورد احمد کسروی،هم حرفهای درست داره و هم حرفهای بد.ولی اگر بحث عقاید است فکر می کنم خود شما بهتر بدونید که شخص رضا فاضلی بارها از کسروی به نیکی یاد کرد.نظرت در مورد شاملو هم چیزی چز یک کینه قدیمی متعلق به ناسیونالیستهای افراطی نیست.اگر کمی به الگویی که اشخاص در جامعه دارند توجه کنی میبینی که الگوبرداری از کوروش بزرگ و فردوسی و حافظ و نادرشاه و مصدق به منزله بت سازی نیست بلکه اعتقاد به ادامه راهشان میباشد.مصدق نیز خود یک راه است نه یک بت اعظم برای پرستش.حرفهای بهرام مشیری هم با توجه به اینکه در زمان شاه بوده و با وقاحت این پهلوی پرستان اشنایی دارد منطقی است.الان دیر وقت است ولی اگر تونستم فردا خاطره ای از پدرم رو درباره پهلوی پرستان برات تعریف میکنم.علاوه بر این تاریخ بهترین معلم برای ماست.یک مثال در مورد شریعتی میزنم.وجدانا شریعتی حرفها و نظریات زیبای بسیاری دارد ولی تا دلتان بخواهد حرفهای تو خالی و پوچ و ضد میهنی هم زده.مثل همون پذیرش اسلام با اغوش باز.ولی مثلا همین شما بدون در نظر گرفتن حرفهای خوب شریعتی یک سره اون رو مورد عتاب قرار میدی.نمی خواهم لزوما بگم کارت غلطه ولی برای روشن شدن بهتر منظورم یک مثل میزنم.
    یک راننده با سابقه اتوبوس را در نظر بگیر.اگر این راننده مثلا با سابقه بیست و پنج ساله رانندگی با سی مسافر در شب یک لحظه چشمانش را ببندد و به خواب رود و سبب وقوع حادثه ای و مر
    گ مسافرانش شود به فرض زنده ماندن نمی تواند فردا روزی به واسطه بیست و پنج سال سابقه رانندگی بدون نقصش خود را تبرئه کند.در مورد امثال شفا هم این موضوع صادق است.من خودم از نوشتارها و کتب دکتر شفا بهره زیادی بردم ولی برخی از مقالاتش را که بر حسب اتفاق در چند تا از مجله های مربوط به دوران اریامهری در کتابخانه پدرم پیدا کردم به کلی مرا منقلب کرد.چنان اراجیفی در باب ستایش خدایگونه محمد رضا شاه و چنان توهیناتی به مصدق کرده بود که نزدیک بود استفراغ بکنم.در همین وبسایت هزار و چهار صد سال هم میتوانی این موارد را مشاهده کنی.
    مشیری خیلی حرفهاش رو بر اساس سند و دلیل و مدرک میزنه،بر خلاف زنده یاد فاضلی هم مواضعش رو انکار نمی کنه و با شهامت میگه من مصدقی ام.ولی مرحوم فاضلی با وجودی که عقایدش کاملا حاکی از جناح خاص سیاسی اش بود خود را وابسته به هیچ گروه و صنف خاصی نمی دانست.در حالی که در زمان فعالیتش در تلویزیون ازادی چندین بار از محمد رضا شاه به تعریف و تمجیدهایی اغراق امیز پرداخت.تنها در سه سال اخر عمرش هم بود که از حمایت از شاهزاده رضا پهلوی دست کشید.
    ولی مشیری در برنامه هاش مطابق همان چیزی که هست ظاهر میشود با کسی هم تعارفی ندارد به کسی هم توهینی نمی کند(نوکر خاندان پهلوی نامیدن میر فطروس هم بیشتر به خاطر تشابه دلایل احمقانه وی در مورد بیست و هشت مرداد با مدعیات بیست و پنج ساله درباریان است).مثل میر فطروس و شمشیری هم در لفاف ادب بدترین توهین ها را به شعور من و شما نمی کند.حالا اینکه شما ناراحتی چرا مثلا از شاملو شعر میگوید و عکس مصدق را جلوش گذاشته بر میگردد به برداشت غلط شما از اصل قضیه.به هر حال بیشترین از این چیزی نمی گم.ولی عقایدت با اون زمانی که با هم حرف میزدیم کمی فرق کرده.ظاهرا شما هم مثل خیلی های دیگه فریب این سلطنت طلبها را خوردی که از عدم دسترسی نسل بعد از انقلاب به منابع تاریخی صحیح و نفرت روز افزون ما ایرانیان از اخوندها بیشترین بهره برداری را به جهت تحمیق دوباره مردم ایران میکنند.
    اشکان

    پاسخحذف
  15. درود

    هموطن نازنین و دوست قدیمی من اشکان جان چند خطی رو در این کامنت برات می نویسم:

    1- اینکه رضا فاضلی از کسروی تعریف و تمجید کرده دلیل نمیشه که من هم از کسروی خوشم بیاد. هر انسانی عقاید خودش رو داره.
    2-من زمانی که حرفهای احمد شاملو در مورد فردوسی بزرگ رو با نوشته های آخوند مرتضی مطهری در مورد فردوسی بزرگ مقایسه کردم دیدم هر دو یک لحن دارن. فکر میکنم در تاریخ 1400 ساله توحش دین اسلام در سرزمین ما فردوسی مظهر وطن پرستی باشه و توهین این دو انسان به فردوسی برای شخص من (نه لزوما برای همه) توهین به ایران و ایرانیت است.
    3-به عقیده من زمانی که تصویر کسی قاب شد و روی دیوار یا روی میزکار قرار گرفت آغاز بت پرستی است. حال اون تصویر میخواد شاه باشه یا مصدق یا خمینی فرقی نمی کنه. هر کسی از صاحب عکس انتقادی بکنه خودفروش و خائن و... میشه و هزار تا برچسب بهش میخوره. بزرگانی مانند کوروش بزرگ و فردوسی و خیام و حافظ و نادرشاه اصلا دنیای دیگری هستند. حتی خود بهرام مشیری چندین بار هنگامی که از سکولاریسم صحبت کرده از تنها کسی که در کنار نادرشاه پس از اسلام حرف زده رضاشاه بوده که البته من رضاشاه رو هم در حد نادرشاه نمیدونم.
    4-میدونی توی جنگ قادسیه چقدر ایرانی کشته و اسیر شدند؟ میدونی تو سالهای خلافت علی که شریعتی سالهای نزدیکی بیشتر ایرانیان به اسلام میدونه چقدر ایرانی کشته شدن؟ شک ندارم که اینها رو میدونی. کسی که این جنایات رو انکار میکنه هر چقدر هم حرف خوب بزنه برای شخص من پشیزی ارزش نداره. مثل احمدی نژاد که کشتار یهودیان توسط هیتلر رو انکار میکنه. حالا یهودیها براشون مهم نیست بقیه حرفهای این چیه. بعضی حرفها خیلی سنگینه. یا علی شریعتی نمیدونسته و کیلویی حرف زده و یا میدونسته و آگاهانه دروغ گفته.
    5-اون مقالات دکتر شفا رو خوندم. ببین به سادگی آدم میتونه قبول کنه یا قبول نکنه چیزی رو ولی وقتی قبول نمی کنه نباید به طرف برچسب خائن و خودفروش و باج بگیر و... بزنه ولی بهرام مشیری این کارو میکنه. من مشکلم قبول نکردن نوشته های دکتر شفا نیست. من مشکلم برچسب زدن به افراده. تا ابد مصدقی ها بیان بگن شاه خائن بود و شاهی ها بگن مصدق خائن بود. چی میشه؟ جنگ بسه. باید عقاید همدیگه رو تحمل کنیم و به هم برچسب نزنیم.
    6- رضا فاضلی تعریف کرده از محمدرضا شاه. عقیده داشته خب ولی به موقع خودش انتقادش از اون سیستم میکرد ولی بهرام مشیری یک بار تا حالا یک اشکال کوچک حتی از فعالیت سیاسی مصدق نگرفته و هرکسی رو هم که میگیره سریعا یک برچسب خیانت بهش میزنه. فاضلی به عقیده من منصفانه حرف میزد. حالا تو عقیدت چیز دیگست. من باید به تو بگم خائن؟
    7- بهرام مشیری می تونست راحت جلوی دوربین بشینه و بگه من با نوشته آقای دکتر میرفطروس مخالفم و دلایل مخالفتش رو هم میگفت نه اینکه اون رو باج بگیر معرفی کنه.
    7- امثال دکتر میرفطروس و آقای شمشیری و خانم افشاری چیزهایی رو که فکر میکنن درسته می نویسن و هیچ توهینی نمی کنن. تو به سادگی میتونی بیای نقاطی رو که فکر میکنی اشتباه کردن بگی نه اینکه متهمشون کنی و برچسب بزنی بهشون.
    8-مشکل من خوندن شعر از شاملو نیست. من اینه که شعر شاملو رو میخونه و عکس فردوسی بزرگ پشتشه و شاهنامه هم میخونه و این درباره احمد کسروی و حافظ هم وجود داره و یک پارادوکسه به عقیده من ولی من هیچوقت نگفتم آدم خائنی است و خود فروشه و از این حرفها. فقط گفتم ازش خوشم نمیاد.
    9- این هم برمیگرده به خوی دیکتاتوری که درون ما رشد میکنه. هر کسی رو مثل ما فکر نمیکنه فریب خورده میدونیم. اتفاقا توی این سی سال که با وجود حکومت اسلامی بیشترین تبلیغات علیه خانواده پهلوی شده و حتی رضاشاه که ایران رو از عصر گاری به عصر اتومبیل آورد و زن رو وارد اجتماع خائن و خودفروش معرفی شده.
    در ضمن من خودم رو پادشاهی خواه (سلطنت طلب) نمیدونم بلکه یک مشروطه خواه میدونم.


    بدرود. پیروز باشی

    پاسخحذف
  16. درود مسعودجان
    سپاس از نظرات ارزشمندت و همچنین سپاس از تلاش های خستگی ناپذیر و فعالیت مستمری که در راه اطلاع رسانی صحیح و آگاهی رسانیدن هم میهنانت داری.
    نوشتارت پیرامون واقعه 28 امرداد 32 را نیز مطالعه کردم که به راستی نوشتاری ارزشمند بود.
    پیروز باشی دوست خوبم
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  17. درود بر تو مسعود جان
    این مطلب تو کاملا درسته آقای مشیری شخصی متعصب
    و دنبال منافع خودشه و در روزی هم که استاد رضا فاضلی در گذشت ایشون حتی تو برنامشون یه تسلیت کوچیک هم نگفت . من دقت کردن ایشون خیلی خیلی تعصب شدیدی داره اصلا به درد خرافه زدایی نمیخوره. وقتی استاد درگذشت من یک هفته روانی شده بودم . اصلا گیج بودم رفتم برنامه های مشیری رو گوش کردم بازم جوابمو نداد از همون موقع فهمیدم که استاد کی بوده. یادش گرمی

    پاسخحذف
  18. درود
    جناب مشیری انسانی درست،پاک،وطن پرست و مهمتر از همه مودب است.از برای ایشان از خداوند ایرانزمین آرزوی سلامت و طول عمر دارم.سیاه سفید به دنیا نگاه نکن رفیق.یا کسروی یا حافظ خیر،هم کسروی هم حافظ.این نگاه درست است.کسروی انسان بود و انسان جایزالخطا.تندروی و کندروی در ذات،خطاست.وخطا هم زاده بشر.کتابسوزی جناب کسروی البته اشتباه بود،ولی باقی فضایل ایشان چه؟آقای مشیری هم که خودش به این اشتباه ایشان بارها ایراد گرفته است!راجعبه دکتر مصدق هم دوست گرامی شما در لوس انجلس نیستی و از فحاشی ها و دروغ زنی ها پیرامون مصدق و کودتا28مرداد و محمدرضاشاه باخبر نیستی!مشیری بت پرست هم باشد بت دروغین و عوامانه ی شاه پرستها(شاه اللهی ها)را شکست.با او فهمیدیم انقلاب را بی عرضگی و خودبینی شخص شاه بوجود آورد،نه قسم دکتر مصدق در مجلس به قرآن... .
    وصله به دریا نمیچسبد،دوست گرامی

    پاسخحذف
  19. http://rezafazely.blogfa.com/

    پاسخحذف

دارنده چو ترکیب توابع آراست
از بهر چه او فکندش اندر کم و کاست
گر نیک آمد شکستن از بهر چه بود؟
گر نیک نیامد این صور عیب کراست؟